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We develop a Wald type test to distinguish between long memory and ESTARnonlinearity by using a directed-Wald statistic to overcome the problem of restricted parametersunder the alternative. The test is derived from two basic model specificationswhere the first is the standard model based on an...
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Virtuelle Gemeinschaften sind seit langem Gegenstand der Forschung. Zwar gibtes in der Literatur zahlreiche Handlungsleitfäden zu Auf- und Ausbau sowieBetrieb virtueller Gemeinschaften, eine empirische Absicherung der dortpostulierten Erfolgsfaktoren bleiben die meisten Arbeiten aber schuldig....
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Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit der empirischen Untersuchung vonErfolgsfaktoren für virtuelle Gemeinschaften. Über die Betrachtung und Analyse vonkonkreten Erfolgsfaktoren hinaus sollen auch generelle Aussagen über die sozialeInteraktion und das Verhalten von Mitgliedern und...
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Virtual communities have been the focus of research forsome time. However, while many studies providerecommendations on how to build, extend and managevirtual communities, few verify the success factors theyconsider essential for virtual communities. Conclusionsmade regarding basic preferences...
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The effect of the three-point rule in first league German soccer are tested empirically and compared to games freom the German cup-competition. The inclusion of cup games ensures that changes in league games can be attributed to the three-point rule.[...]
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The growing relevance, scale, and complexity of Business Intelligence (BI) entails the need to findagile and efficient solutions for the coordination of maintenance and release processes – underconsideration of the heterogeneity of the involved units on the IT and the business side. The...
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"I know half the money I spend on advertising is wasted, but I can never find out which half." Diese Aussage wird Lord Leverhulme, dem "Seifenkönig", und später John Wanamaker, dem Warenhaus-Pionier, zugesprochen. Wahrscheinlich stammt das Zitat jedoch von Adolph S. Ochs, Verleger der New York...
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Seit den 1990er Jahren sind erhebliche Veränderungen im Produktionsprozess von Automobilen zu beobachten. Unter dem Paradigma der "schlanken Produktion" nehmen die Endherstellervon Fahrzeugen weitestgehend Abstand von der traditionellen Strategie der "vertikalen Integration", die durch eine...
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