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In dieser Arbeit wird das Konzept einer wertorientierten Steuerung von Lebensversicherungsunternehmen basierend auf stochastischen Prozessen vorgestellt. Dabei werden die stochastischen Prozesse dazu verwendet, die zufälligen wertbestimmenden Parameter der Unternehmensbewertung zu modellieren....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005856261
This article deals with the impact of intermediaries on insurance market transparancy and performance. In a market exhibiting product diferentiation and coexistence of of perfectly and imperfectly informed consumers, competition among insurers leads to non-existence of a pure-strategy market...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867298
The present paper analyzes the demand for insurance when the insurer has incomplete information about types of potential customers. We assume that customers' risk preferences cannot be distinguished by the insurer. Therefore, the standard result in insurance economics that the insurer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307630
Der vorliegende Artikel analysiert die optimale Prämienpolitik eines Versicherers bei stochastischer Verteilung der Nachfragertypen auf Basis einer Preis-Absatz-Funktion. Dem Versicherer ist hier lediglich die Wahrscheinlichkeitsverteilung der individuellen Nachfragertypen bekannt und eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867855
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003977965
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003698798
Der vorliegende Artikel analysiert die optimale Prämienpolitik eines Versicherers bei stochastischer Verteilung der Nachfragertypen auf Basis einer Preis-Absatz-Funktion. Dem Versicherer ist hier lediglich die Wahrscheinlichkeitsverteilung der individuellen Nachfragertypen bekannt und eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009390564
The paper analyzes a monopolistic insurer’s pricing strategies when potential customers differ in risk aversion and their type cannot be observed by the insurer. Our model builds on Schlesinger (1983), who derived optimal nonlinear pricing strategies for competitive and monopolistic insurance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010541925
The present paper analyzes the demand for insurance when the insurer has incomplete information about types of potential customers. We assume that customers´ risk preferences cannot be distinguished by the insurer. Therefore, the standard result in insurance economics that the insurer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009401226
In dieser Arbeit wird ein Regressionsmodell vorgestellt, das den Einfluss der Balanced-Scorecard-Parameter auf den Unternehmenswert schätzt. dadurch wird es möglich, die Bedeutung der unterschiedlichen Wertstellhebel für den wirtschaftlichen Erfolg des Unternehmens zu quantifizieren und im...
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