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The value concept is one of marketing theory’s basic elements. Identifying andcreating customer value (CV) - understood as value for customers - is regarded asan essential prerequisite for future company success. Nevertheless, not until quiterecently has CV received much research attention....
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This study investigates what creates value for customers and how providers canimprove value for their customers. A comprehensive analytical model with a fourstepapproach is presented and applied in the field of financial services. In a firststep, the main customer value drivers are identified...
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Viele Akteure sind an den aktuellen politischen Diskussionen (FIDLEG, Revision VVG) beteiligt, wie Konsumenten im Versicherungsbereich wirksam und effizient geschützt werden können. Die Anspruchsgruppe, die im Zentrum der Diskussionen steht, wurde bisher jedoch wenig untersucht: Wie stehen...
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Trotz einer grundsätzlich positiven Ausgangslage mehren sich die Stimmen, dass in den kommenden Jahren mit erheblichen Umwälzungen in der Schweizerischen Assekuranz zu rechnen ist. Vor diesem Hintergrund beschreibt die vorliegende Studie den heutigen Stand der Assekuranz und zeigt acht...
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