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An Geschäftsprozesse, speziell im Versicherungswesen, werdenim Kontext der Wert- und Kundenorientierung vielseitige Anforderungen bzgl.Standardisierung, Automatisierung und Flexibilisierung gestellt. Es stellt sichallerdings die Frage, ob schnelle und kostengünstige automatische...
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The current financial crisis forces companies to allocate IT budgets more effectively and thusincreases the demand for suitable methods to evaluate the financial impact of IT investments. Thisespecially applies to service-orientation, a design paradigm which facilitates the standardisationand...
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Unbestritten hat sich die Prozessorientierung spätestens seit den 1990er Jahren als ein zentrales Paradigmader Organisationsgestaltung etabliert. Seitdem haben alle Teilaufgaben des Prozessmanagementseine Reifung durchlaufen. Prozessmanagement-Entscheidungen hingegen mangelt es an...
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Vor dem Hintergrund aktueller Veränderungen des studentischen Marktes untersuchtder vorliegende Beitrag Potenziale und Risiken, die sich für Finanzdienstleister bei derGestaltung von Studienfinanzierungsprodukten ergeben. Hierbei zeigt eineMarktanalyse, die sowohl das Marktpotenzial und den...
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In this paper we contribute to the research on the valuation of business process flexibility. Thisflexibility provides the ability for companies to select the most appropriate execution path for eachprocess instance at runtime from alternative execution paths. Therefore, we introduce a model...
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There is no doubt that at least since the 1990s process orientation has evolved into one of the central paradigms of organizational design. Since then, all process management subtasks have matured. Process management decisions, however, lack economic foundation. They are usually based on...
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In the context of value and customer orientation there are various requirements concerning the process – especially in insurance companies: processes are meant to be standardized, automated, and flexible. It is in question whether a fast and cheap automated processing is preferred to manual...
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