Showing 1 - 10 of 122
Wie alle anderen Segmente der Medienindustrie befindet sich auch die Jahrhunderte alte wissenschaftlicheVerlagsbranche im Zuge der Digitalisierung in einem der größten Umbrüche in ihrer Geschichte.Obwohl sie nur einen verhältnismäßig kleinen Teil der Gesamtbranche darstellt, wird sie in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868613
Die Organisation der Kommunikation wissenschaftlicher Ergebnisse wird derzeit kontrovers diskutiert.Insbesondere Bibliothekare und Verlage stehen sich mit ihren Standpunkten vielfach konträr gegenüber.Bibliothekare sehen sich als Opfer ständiger Preiserhöhungen insbesondere bei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868876
Die vorliegende Arbeit liefert eine Strukturanalyse des deutschen Markts für Publikums- undFachzeitschriften. Dabei wurde sowohl der klassische Printbereich als auch der jüngere Online-Bereichdes Markts untersucht. Beide Marktsegmente weisen oligopolistische Tendenzen sowie starkenWettbewerb...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868960
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008116763
Für das System der Wissenschaftskommunikation werden seit einiger Zeit vor dem Hintergrund der so genannten "Zeitschriftenkrise" massive Änderungsanforderungen vor allem von Bibliotheken und weiteren öffentlichen Einrichtungen formuliert. Große Potenziale für Modifikationen werden den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012618420
Accessing the World Wide Web via mobile end devices is increasing steadily. Mobile access is limitedby device properties and radio networks. In the past, software developers responded to this by specialstandards for a special mobile web: WAP, HDML, WML, C-HTML and XHTML-MP. However, theWorld...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009128186
Mobility is obviously one of the main characteristics of the mobile Internet. Next toheterogeneity it is one of the root causes for challenges when mobile end devices are used.Mobility leads to specific characteristics of the usage of end devices which can becategorized as technical, social and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009128187
In addition to mobility, heterogeneity is one of the root causes for challenges of the mobileInternet. At all levels heterogeneity can be found: For handsets, networks and software. Thisdiversity leads to negative consequences, both technological and economic, for stakeholdersof the value chain...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009128188
Studies about Mobile TV show that this way of television generally meets with user interest.Disagreement about technical standards, discrepancies between the actors in the mobile TV sectorand little user acceptance about the concrete Mobile TV offering are reasons for the failure of MobileTV in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009128189
Vortrag auf der 1. Science meets Publishing-Konferenz zum Thema mobiles Internet als Vertriebsweg unter berücksichtigung der Heterogenität.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009129487