Showing 1 - 10 of 122
Im zweiten Kapitel wurde ein Überblick über den Grundlagen der Mobiltechnologien gegeben. Im drittenKapitel wurden die Merkmale von Mobiltechnologien vor dem Hintergrund plausibler Endkundenanwendungendiskutiert. Als wesentliche Erfolgsfaktoren wurden dabei solche Dienste identifiziert,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869045
Durch die Möglichkeiten der digitalen Erzeugung und Distribution von Medienprodukten werden digitaleKommunikationsnetze wie das Internet oder der digitale Mobilfunk zu Trägermedien publizistischerMassenkommunikation.1 Aus Sicht eines Medienunternehmens mit traditionellem Kerngeschäft in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869068
Expansion in das Geschäft der neuen Medien oder restriktiver Verbleib im traditionellenKerngeschäft?1 – "Killerapplikationen" oder "Schlüsseltechnologien" als Erfolgsfaktoren gegenübersich ständig wandelnden Wünschen und Erwartungen der Nutzer? - In wenig anderen Marktbereichenwurde die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868637
Die vorliegende Arbeit liefert eine Strukturanalyse des deutschen Markts für Publikums- undFachzeitschriften. Dabei wurde sowohl der klassische Printbereich als auch der jüngere Online-Bereichdes Markts untersucht. Beide Marktsegmente weisen oligopolistische Tendenzen sowie starkenWettbewerb...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868960
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003059144
Persistent link: https://www.econbiz.de/10007433343
Accessing the World Wide Web via mobile end devices is increasing steadily. Mobile access is limitedby device properties and radio networks. In the past, software developers responded to this by specialstandards for a special mobile web: WAP, HDML, WML, C-HTML and XHTML-MP. However, theWorld...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009128186
Mobility is obviously one of the main characteristics of the mobile Internet. Next toheterogeneity it is one of the root causes for challenges when mobile end devices are used.Mobility leads to specific characteristics of the usage of end devices which can becategorized as technical, social and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009128187
In addition to mobility, heterogeneity is one of the root causes for challenges of the mobileInternet. At all levels heterogeneity can be found: For handsets, networks and software. Thisdiversity leads to negative consequences, both technological and economic, for stakeholdersof the value chain...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009128188
Studies about Mobile TV show that this way of television generally meets with user interest.Disagreement about technical standards, discrepancies between the actors in the mobile TV sectorand little user acceptance about the concrete Mobile TV offering are reasons for the failure of MobileTV in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009128189