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Despite much IS research on customer relationship management (CRM) and respective (critical)success factors (SFs), CRM initiatives are still subject to high failure rates. One reason may be thatmany studies rather exclusively deal with a technological and project perspective and thus focus...
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The current financial crisis forces companies to allocate IT budgets more effectively and thusincreases the demand for suitable methods to evaluate the financial impact of IT investments. Thisespecially applies to service-orientation, a design paradigm which facilitates the standardisationand...
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Unbestritten hat sich die Prozessorientierung spätestens seit den 1990er Jahren als ein zentrales Paradigmader Organisationsgestaltung etabliert. Seitdem haben alle Teilaufgaben des Prozessmanagementseine Reifung durchlaufen. Prozessmanagement-Entscheidungen hingegen mangelt es an...
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An Geschäftsprozesse, speziell im Versicherungswesen, werdenim Kontext der Wert- und Kundenorientierung vielseitige Anforderungen bzgl.Standardisierung, Automatisierung und Flexibilisierung gestellt. Es stellt sichallerdings die Frage, ob schnelle und kostengünstige automatische...
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