Showing 1 - 10 of 1,106
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292467
Entsprechend der Richtlinie 2003/30/EC soll der Anteil von Biokraftstoffen am Treibstoffverbrauch der EU bis 2010 auf 5,75 % erhöht werden. Diese Richtlinie wird mit Umwelteffekten begründet, vor allem der Vermeidung von Treibhausgasen, aber auch positiven Beschäftigungseffekten in der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292486
Using a panel of household travel diary data collected in Germany between 1997 and 2005, this study assesses the effectiveness of fuel efficiency improvements by econometrically estimating the rebound effect, which measures the extent to which higher efficiency causes additional travel.Following...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264704
Je höher der Ölpreis steigt, desto lauter werden auch die Rufe nach Biotreibstoffen. Der Boom bei Biodiesel, die bei weitem bedeutendste Form von Biotreibstoffen in Deutschland, ist indessen nicht den hohen Ölpreisen zu verdanken. Trotz der neuen historischen Höchststände beim Ölpreis sind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010278919
Biofuels contribute to the mitigation of climate change. Directive 2003/30/EC thus aims at increasing the share of biofuels in total EU fuel consumption by up to 5.75 % by 2010. The rationale behind this directive can be found in potentially positive environmental impacts, most notably the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291591
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003772397
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003479721
Using a panel of household travel diary data collected in Germany between 1997 and 2005, this study assesses the effectiveness of fuel efficiency improvements by econometrically estimating the rebound effect, describing the extent to which higher efficiency causes additional travel.Following a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003426267
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003445651
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003607447