Showing 1 - 10 of 22,535
Central and East European countries (CEEC) differ significantly with regards to their economic performance despite the fact that external policy prescriptions are very similar in all these countries. Extreme diversity and fragility in the performance of the main economic variables such as GDP...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009636774
This paper presents some consequences of economic theory for the regulation of corporate accounting and disclosure under Geman accounting legislation (de lege lata) and in an international context. The following implications are discussed: (i) It is argued that the economic income conception...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840364
This paper contributes to recent research on work organization as a key success factor.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840948
Die schnell voranschreitende Entwicklung der Informationstechnik erfaßt - nachdem sie innerhalb der Unternehmen zu erheblichen Veränderungen geführt hat - zusehends unternehmensübergreifende ökonomische Zusammenhänge. Die breite Verfügbarkeit offener Informationsnetze wird in großem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841513
Can Japan mobilise enough venture capital to finance its promising venture firms and to support its advance into high-tech? The authors use institutional economics, and the principal-agent as well as the transaction cost approach in particular to answer this question. Firstly, a number of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005842688
Aspiring to become a member of the World Trade Organization (WTO) the Vietnamesegovernment is confronted with tremendous political, economic and institutionalchallenges. Issues to be addressed are not only technical questions such as the tariffregime, industrial and agricultural subsidies,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005842690
Mit der Rückbesinnung der Marketingforschung auf seine ökonomischen Wurzeln hat eine Diskussion um die adäquate ökonomisch-theoretische Grundlagen begonnen. Unstreitig ist, dass die Marketing-Disziplin vor allem im Bereich der sogenannten Neuen Institutionenökonomik einen reichen Fundus an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005842835
Friedrich A. Hayeks Begriff der Wissensteilung weckt in einer Wirtschaft, für die mittlerweile das Wissen die wichtigste Ressource darstellt, neues Interesse. Hayeks Problem bestand darin, wie das in der Gesellschaft verstreute Wissen zu nutzen ist. Daß "Jedermann alles weiß", wie die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843873
Der Beitrag geht zunächst auf den Zusammenhang von Wissensteilung und Arbeitsteilung ein und stellt hiernach die Besonderheiten der Wissensteilung vor. Diese Eigenarten machen im ökonomischen Sinne einen besonderen Umgang notwendig. Es bietet sich dabei an, Probleme der Wissensteilung mit dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843914
In dem vorliegenden Beitrag werden am Beispiel des Landes Hessen die Entwicklungsperspektiven von Forstbetriebsgemeinschaften aufgezeigt. Die strukturelle Bedeutung derartiger Zusammenschlüsse für die hessische Forstwirtschaft ist auch daraus ersichtlich, dass gegenwärtig etwa die Hälfte der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009326526