Showing 1 - 10 of 18,843
We review the economics of superstars, originally developed for stars in traditional media, and discuss whether they are applicable for the (allegedly) novel phenomenon of stars in social media (influencer, micro-celebrities). Moreover, we analyse potentially new factors for creating social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011995125
The world of audiovisual online markets is rapidly changing. Not long ago, it was dominated by linear television, transmitted terrestrially, through cable networks or via satel-lite. Recently, streaming services like Netflix, YouTube, Amazon Prime and others have emerged as new suppliers of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012197947
Der Beitrag liefert eine kritische Würdigung der geplanten europäischen Regulierung digitaler Onlinedienste - Digital Markets Act (DMA) und Digital Services Act (DAS) - aus medienökonomischer Perspektive. Dabei werden Schwerpunkte auf Gatekeeper-Effekte und die Rolle von algorithmischen Such-...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012745170
Der Beitrag analysiert mögliche spezielle Wettbewerbsprobleme, die in Medienmärkten auftreten können, und ihre Implikationen für die Wettbewerbsordnung. Es wird beleuchtet, ob klassische medienspezifische Wettbewerbsprobleme in der Digitalwirtschaft noch bestehen und welche neuen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012659299
This chapter provides an overview of the economics of influencers and social media stardom. It provides the state-of-research regarding success factors, revenue and payment models, social media platforms and ecosystems, and welfare effects. It describes the role of social media content providers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014305022
Der vorliegende Beitrag betrachtet die wettbewerbs- und medienökonomischen Eigenschaften und Effekte von algorithmischen Such- und Empfehlungssystemen und ihrer Regulierung. Dabei werden nach einer einführenden Klarstellung des Sinns und der Notwendigkeit solcher Systeme in der digitalen Welt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014483901
The world of audiovisual online markets is rapidly changing. Not long ago, it was dominated by linear television, transmitted terrestrially, through cable networks or via satellite. Recently, streaming services such as Netflix, YouTube, Amazon Prime and others have emerged as new suppliers of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501899
Dieser Beitrag fasst die ökonomischen Besonderheiten von Unterhaltungsmärkten zusammen und legt dabei einen besonderen Fokus auf Digitalisierungseffekte. Dabei werden die Aspekte Erfahrungsgüter und Qualität, Fixkostendegression & Güterheterogenität, Super-stareffekte, die Rolle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012418111
The paper analyses the economics behind algorithmic search and recommender services, based upon personalized user data. Such services play a paramount role for online services such as marketplaces (e.g. Amazon), audio streaming (e.g. Spotify), video streaming (e.g. Netflix, YouTube), app stores,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012418112
The adjustment between supply and demand was characterized in mass retailing by the display of an exhaustive, competitive and comparable offering of products with clearly-defined and visible characteristics. Adjustment between this supply and demand was framed by an irregular, indirect,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008578810