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If marketing researchers were interested for a long time in the concept of brand, recently, it interests also numerous researches in finance. This article aims at defining the concept of brand according to the marketing approach (Customer-based brand equity) as well as according to the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010707747
This paper examines the role of consensus in the reproduction of dominant interests. Consensus building is often considered a central value for rational decision making and management. However, more than a democratic confrontation of vantage points, the quest for consensus constitutes a way to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010706918
This article examines the role of accounting in the manufacture of consensus. Consensus building is often considered a central value for rational decision-making and management. However, more than a democratic confrontation of vantage points, the quest for consensus is a way to discourage...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011073991
Im Mittelpunkt der vorliegenden Diplomarbeit steht die Frage, inwiefern Virtual Communities die Anforderungen an den Markenaufbau im Internet erfüllen können. Virtual Communities erfreuen sich z.T. großer Beliebtheit, weil sie verschiedenen menschlichen Bedürfnissen – etwa dem nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291752
This paper assesses empirically the relationship between marketing expenditures and sales in the premium car segment in Germany. We employ a new data-set which contains model-specific data on sales (i.e. registrations), restyling activities and marketing expenditures at a monthly basis for the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010293318
This paper investigates the impact of service quality in e-tailing on site visits and consumer demand (approximated by the last-click- through concept). We use a large representative data set obtained from a price-comparison site which covers most of the national (Austrian) market on e-tailing....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294860
Basu (2006) argues that the prevalence of 99 cent prices in shops can be explained with rational consumers who disregard the rightmost digits of the price. This bounded rational behaviour leads to a Bertrand equi- librium with positive markups. We use data from an Austrian price com- parison...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294875
Veränderte Marktbedingungen stellen hohe Anforderungen an das Marketing von Dienstleistungsunternehmen. Um langfristig am Markt bestehen zu können, ist es für einen Dienstleistungsanbieter entscheidend, das Vertrauen seiner Kunden zu gewinnen. Aufbauend auf theoretischen Grundlagen werden am...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296594
Zur Erstellung maßgeschneiderter Dienstleistungen ist die Mitwirkung des Kunden (Kundenintegration) unerlässlich. Dem Management von Kundenintegration auf Anbieterseite wird jedoch in der Praxis zu wenig Bedeutung beigemessen. Sie hat aber fundmentalen Einfluss auf die Effizienz und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296595
Die Bedeutung von Emotionen und Affekten bei ökonomischen Entscheidungen wird seit mehreren Jahren in der ökonomischen Literatur diskutiert (z. B. Rabin, 1998). Eine Erklärung der empirischen Evidenz in diesem Bereich, die über eine bloß phänomenologische Ebene hinausgeht, verlangt eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296816