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We examine how electoral motives influence active labor market policies that promote job-creation. Such policies reduce unemployment statistics. Using German state data for the period 1985 to 2004, we show that election-motivated politicians pushed job-promotion schemes before elections.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304639
Zahlreiche Studien haben gezeigt, dass Wähler ihre Zustimmung oder Ablehnung zur amtierenden Regierung entscheidend davon abhängig machen, wie sie deren Leistung in Bezug auf die Arbeitsmarktsituation einschätzen. Regierungen haben aus diesem Grund einen Anreiz, Arbeitslosigkeit insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693388
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009762845
Zahlreiche Studien haben gezeigt, dass Wähler ihre Zustimmung oder Ablehnung zur amtierenden Regierung entscheidend davon abhängig machen, wie sie deren Leistung in Bezug auf die Arbeitsmarktsituation einschätzen. Regierungen haben aus diesem Grund einen Anreiz, Arbeitslosigkeit insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009615938
Zahlreiche Studien haben gezeigt, dass Wähler ihre Zustimmung oder Ablehnung zur amtierenden Regierung entscheidend davon abhängig machen, wie sie deren Leistung in Bezug auf die Arbeitsmarktsituation einschätzen. Regierungen haben aus diesem Grund einen Anreiz, Arbeitslosigkeit insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877426
We examine how electoral motives influence active labor market policies that promote (short term) job-creation. Such policies reduce measures of unemployment. Using German state data for the period 1985 to 2004, we show that election-motivated politicians pushed jobpromotion schemes before...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009323819
This paper examines how electoral motives and government ideology influence active labor market policies (ALMP). We present a model that explains how politicians strategically use ALMP to generate political cycles in unemployment and the budget deficit. Election-motivated politicians increase...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008595923
We examine how electoral motives influence active labor market policies that promote (short term) job-creation. Such policies reduce measures of unemployment. Using German state data for the period 1985 to 2004, we show that election-motivated politicians pushed job-promotion schemes before...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010864375
Zahlreiche Studien haben gezeigt, dass Wähler ihre Zustimmung oder Ablehnung zur amtierenden Regierung entscheidend davon abhängig machen, wie sie deren Leistung in Bezug auf die Arbeitsmarktsituation einschätzen. Regierungen haben aus diesem Grund einen Anreiz, Arbeitslosigkeit insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010016634
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010133207