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In diesem Aufsatz werden die drei grundlegenden Fragen behandelt, die sich bei der Ausgestaltung der Regulierung in den Netzsektoren Europas stellen. Warum soll reguliert werden, was und wie soll reguliert werden, welche institutionelle Lösung soll für die Regulierung gewählt werden? Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009228801
The railroad package of 2001 focusing on access regulation is in the process of a reform. Particularly, the European Commission intends to remove the obstacles to fair competition that have been identified since 2001. In this context, the paper points out the relevance of the disaggregated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009422075
Die Frage nach der Arbeitsteilung zwischen Staat und Markt ist seit der Erfin-dung der Eisenbahnen Gegenstand heftiger Kontroversen. Sie kristallisierte sich im 19. Jahrhundert zunächst in der grundsätzlichen Thematik heraus, ob und in wie weit wettbewerblich organisierte Märkte im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009151057
Der institutionelle Reformprozess vom gesetzlich geschützten Fernmeldemonopol zu der partiellen Marktöffnung in den 1980er Jahren bis hin zur umfassenden Marktöffnung seit Januar 1998 schuf ein fruchtbares Forschungsfeld, sowohl aus der Perspektive der normativen als auch der positiven...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009151059
Efficient competition on European rail transport markets is conditional upon the existence of non-discriminatory access to infrastructure for all active and potential transport service providers. In addition, however, efforts must also be made to ensure scarce infrastructure capacities are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009151061
Benutzungsgebühren für Wegeinfrastrukturen haben keineswegs nur eine Finazierungsfunktion, sondern stellen auch ein geeignetes Instrument zur Allokation knapper Infrastrukturkapazitäten dar. Da die Opportunitätskosten der Inan-spruchnahme von knappen Wegeinfrastrukturkapazitäten von allen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009151062
In diesem Beitrag wird die Rolle von Gerichtsentscheidungen im regulatorischen Reformprozess anhand wegweisender Gerichtsentscheidungen näher betrachtet. Solche Gerichtsentscheidungen sind von besonderem Interesse, da sie nicht nur Konflikte zwischen den streitenden Parteien, sondern auch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009151065
In section 1 the disaggregated approach of network economics is explained which distinguishes between the network levels transport services, traffic control systems and fixed infrastructure. Section 2 starts with an explanation of the theory of monopolistic bottlenecks, which can be used as a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009151066
Network services can be provided efficiently in competitive markets, if nondiscriminatory access to the complementary infrastructure capacities is guaranteed. The sector-symmetric application of the disaggregated regulatory approach to railways and telecommunications reveals the different role...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009151067
The European Commission Recommendation 2007/879/EC has become known as an important innovation towards phasing-out sector-specific regulation of electronic communications. Eleven of the eighteen markets are no longer regarded as needing to be subject to sector-specific ex ante regulation....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009151068