Showing 1 - 10 of 83,444
This book introduces readers to modern organizational concepts and their consequences for working people in the digital economy. Decentralization, networking, the merging of the physical and virtual worlds, and the ever-increasing interaction of human and artificial intelligence are (re) shaping...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014226700
The purpose of this article is to develop an ordonomic conceptualization of corporate citizenshipand new governance that (a) provides a framework for positively explaining thepolitical participation of companies in new governance processes and (b) does not weakenbut instead strengthens the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008766021
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013188144
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013188183
Information, Organisation und Management – Auf dem Weg zur grenzenlosen Unternehmung -- Marktdynamik und Wettbewerb: Die entscheidende Rolle der Information -- Grundmodelle menschlichen Informations- und Kommunikationsverhaltens -- Technologie in der grenzenlosen Unternehmung: Digitalisierung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012403103
Holger de Bie und Maximilian Rimbach widmen sich der Frage, wie sich beschaffungs- und absatzmarktseitige Plural-Governance-Entscheidungen („Make-and-Buy“) aus management- und organisationstheoretischer Sicht beschreiben und erklären lassen. Auf Basis einer bibliometrischen Analyse der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017877
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003868163
Für jedes Unternehmen stellt sich die zentrale Frage, welche Wertschöpfungsaktivitäten es intern durchführt und welche Aktivitäten es extern am Markt bezieht. Im Gegensatz zu der in der Forschungsliteratur dominierenden Make-or-Buy-Logik widmet sich die vorliegende Arbeit der Frage, wie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011690104
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012151244
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010380572