Showing 1 - 10 of 49,334
Die vorliegende Arbeit behandelt einen Ansatz des Unternehmens IhrPreis.de, mit seiner Datenbasis eine realistische Preis-Absatz-Funktion zu bestimmen. So soll es möglich werden, den gewinnoptimalen Preis exakter als bisher festzulegen. [Redaktion EconBiz]]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840597
nach sich zog, wird eine einheitliche Währung insbesondere die Preispolitik der verschiedenen Anbieter vor neue Chancen wie …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840599
Dieser Beitrag wägt Vorteile und Nachteile verschiedener Flexibilisierungsstrategien ab, die der Stabilisierung des Beschäftigungsniveaus dienen. Insgesamt zeigt sich, daß Arbeitszeitflexibilisierung durch Arbeitszeitkonten alternativen - kurzfristig ausgerichteten - Anpassungsmechanismen aus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840615
While many marketing models ignore the influence of financial variables on a firm's marketing strategy, this paper explores the effect of debt on the profit maximizing price for a new product. We assume a duopolistic market structure in which two firms produce a heterogeneous new consumer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841706
The marketing literature so far only considers attraction models with strict functional forms. Greater exibility can be achieved by the neural net based approach introduced which assesses brands' attraction values by means of a perceptron with one hidden layer.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841723
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009636073
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009636078
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011649004
This study aims to understand the gap between agricultural producer prices in the EU and the prices paid by the consumer between 2003 and 2005, with a view to explaining the decisive factors in this area for key agricultural sectors and, on the basis of this analysis, to formulate economic and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011715250
Der vorliegende Diskussionsbeitrag untersucht die Preisgestaltung von Bioprodukten im Lebensmittelhandel in den Ländern Schweiz, Deutschland und Österreich. Um die Preisges‐taltung zu analysieren, werden die drei Einflussfaktoren Produktionskosten, Nachfrage und Angebot auf den ausgewählten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869801