Showing 1 - 10 of 31
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003448650
It is widely believed that civic associations are capable to produce social capital, here understood as an individual asset resulting from relations of mutual support and assistance. Although hardly anybody denies that socializing is widespread in many civic associations, it still remains to be...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504148
Anlässlich der Fußballweltmeisterschaft 2006 wurde erstmals der Marktwert der Mannschaften ('Transferwert') als eine einfache und transparente Basis für die Prognose des Ausgangs eines großen Fußballturniers vorgeschlagen. Und tatsächlich wurden die Teams mit den höchsten Marktwerten 2006...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010369561
Anlässlich der Fußballweltmeisterschaft 2006 hatte das DIW Berlin zusammen mit der Freien Universität Berlin erstmals den Transfer- Marktwert der Mannschaften als ein einfaches und transparentes Kriterium für die Prognose der Ergebnisse großer Fußball-Turniere vorgeschlagen. Und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010283719
Anlässlich der Fußballweltmeisterschaft 2006 hatte das DIW Berlin zusammen mit der Freien Universität Berlin erstmals den Transfer- Marktwert der Mannschaften als ein einfaches und transparentes Kriterium für die Prognose der Ergebnisse großer Fußball-Turniere vorgeschlagen. Und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009547245
Anlässlich der Fußballweltmeisterschaft 2006 wurde erstmals der Marktwert der Mannschaften ("Transferwert") als eine einfache und transparente Basis für die Prognose des Ausgangs eines großen Fußballturniers vorgeschlagen. Und tatsächlich wurden die Teams mit den höchsten Marktwerten 2006...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010370871
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003828175
This article analyzes changes in political and basic personal values at the beginning of the financial and economic crisis of 2008. In a first step, the paper argues that dramatic events with far-reaching societal implications can result in a change of values and attitudes among citizens. Such a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013074629
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011809688
This paper seeks to analyze the influence of the weather on a person’s self-reported life satisfaction. On a theoretical level, it is claimed that ‘nice’ weather can improve the affective well-being of a person. Given this, it is argued that affects can, in turn, have an impact on that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010999179