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Im Rahmen einer Instrumentalanalyse werden die Auswirkungen des Finanzierungsverfahrens "Studiengebühren" auf das Ziel der "Zugangsgerechtigkeit" untersucht. Die zentrale Fragestellung lautet, inwieweit nach der Einführung von Studiengebühren Kinder aus allen sozialen Schichten gleichermaßen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002999817
University tuition fees for undergraduates were abolished in Ireland in 1996. This paper examines the effect of this reform on the socio-economic gradient (SES) to determine whether the reform was successful in achieving its objective of promoting educational equality. It finds that the reform...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008809959
University tuition fees for undergraduates were abolished in Ireland in 1996. This paper examines the effect of this reform on the socioeconomic gradient (SES) to determine whether the reform was successful in achieving its objective of promoting educational equality. It finds that the reform...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009728957
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010457281
In Deutschland wurde die öffentliche Diskussion um die Einführung eines flächen-deckenden gesetzlichen Mindestlohns vor …Public discussion in Germany about introducing a general mandatory minimum wage was primarily led in normative terms …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011757098
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014280194
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011675978
Der vorgestellte Beitrag gibt einen Überblick über die gegenwärtige Hochschulfinanzierung in Deutschland; kürzlich …The paper sheds some light on the financial structures of higher education in Germany. Recently in several member … states of Germany tuition fees have been introduced. Chapter II describes the current situation in Germany, the financial …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003789758
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003997274
Dem vorliegenden Beitrag liegt die Forschungsfrage zugrunde, ob Studienberechtigte in Deutschland durch Studiengebühren …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009526269