Showing 1 - 10 of 886
Für die weltweite Entwicklung ist es von größter Bedeutung, dass alle Kinder mindestens grundlegende Kompetenzen erlangen. Unsere aktuellen Forschungsergebnisse zeigen jedoch, dass die Welt weit davon entfernt ist, das Ziel einer universellen qualitativ hochwertigen Bildung zu erreichen:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014466486
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003645535
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003775862
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003340198
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003850106
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003410735
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003489987
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003440953
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003378252
The paper estimates the correlates of student performance across countries using student-level data from the PISA-2000 study. There is a substantial relationship of international student performance in math, science, and reading with institutional features. In particular, there are positive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008858474