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This paper examines how delivery tariffs and private quality standards are determined in vertical relations that are subject to asymmetric information. We consider an infinitely repeated game where an upstream firm sells a product to a downstream firm. In each period, the firms negotiate a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304702
A manufacturer contracting secretly with several downstream competitors faces an opportunism problem, preventing it from exerting its market power. In an infinitely repeated game, the opportunism problem can be relaxed. We show that the upstream firm's market power can be restored even further...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011301544
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011301842
Since mid 2007 there has been a dramatic rise in prices for basic foods such as internationally traded varieties of rice, corn and wheat. At the moment, it is rather impossible to estimate how far speculation in the commodity markets has contributed to this development. Irrespective of this, a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601249
Horticulture has developed into one of the most dynamic agricultural sectors in the world. The cultivation of fruits and vegetables has significant potential for increasing agricultural income and reducing rural poverty, particularly in developing and emerging countries. However, it appears that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601274
Im Zuge der Föderalismusreform wurden die gesetzlichen Ladenschlussbestimmungen in den meisten deutschen Bundesländern kürzlich gelockert. Dies ist ein Schritt in die richtige Richtung, um einen Anstieg von Produktivität und Wachstum im deutschen Einzelhandel zu bewirken. Allerdings birgt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601693
Die von der Bundesregierung geplante Verschärfung der Preissetzungsregeln im Einzelhandel sieht vor, dass Einzelhändler Güter nicht mehr zu Preisen verkaufen dürfen, die unter den Einstandspreisen liegen. Eine solche Preispolitik ist schon heute unzulässig, wenn damit kleinere Konkurrenten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601697
Die Qualität von Lebensmitteln - insbesondere im Hinblick auf die Güte der Inhaltsstoffe und die Herstellungsart - ist von Verbrauchern nur schwer überprüfbar. Um die Glaubwürdigkeit von Qualitätsversprechen zu erhöhen und die Unsicherheit in der Beziehung zwischen Herstellern und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601733
Verbraucherpolitik kann durch die Bereitstellung glaubwürdiger Informationen den Schutz der Verbraucher vor eigennützigem Verhalten der Unternehmen verbessern, durch den Abbau von Markteintrittsbarrieren die Funktionsfähigkeit des Wettbewerbs sichern und die Etablierung von Innovationen am...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601736
Das DIW Berlin veranstaltete am 26. Oktober dieses Jahres den 2. Wissenschaftlichen Roundtable "Informationsgesellschaft und Wettbewerb", der die Praxistauglichkeit des "More Economic Approach" in der europäischen Wettbewerbspolitik zum Gegenstand hatte. Mit dem "More Economic Approach" gewinnt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601769