Showing 1 - 10 of 33,034
This paper examines how theoretical and cultural dimensions in China challenge the use of the generic Open-Market Innovation model by companies in general and one sample Company in China in particular. To carry this analysis out, several interviews with venture technologists and innovators of a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308356
This paper examines how theoretical and cultural dimensions in China challenge the use of the generic Open-Market Innovation model by companies in general and one sample Company in China in particular. To carry this analysis out, several interviews with venture technologists and innovators of a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010985184
Die Fachhochschulen in Bayern können auf eine über 35jährige Erfolgsgeschichte zurückblicken. Gegründet 1971 wurden bis heute 17 staatliche und 8 nichtstaatliche Fachhochschulen errichtet, die über 70% aller Ingenieure und mehr als die Hälfte aller Betriebswirte ausbilden. Als Ende der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010985191
Die Fachhochschulen in Bayern können auf eine über 35jährige Erfolgsgeschichte zurückblicken. Gegründet1971 wurden bis heute 17 staatliche und 8 nichtstaatliche Fachhochschulen errichtet, die über70% aller Ingenieure und mehr als die Hälfte aller Betriebswirte ausbilden.Als Ende der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866102
Mit der zunehmenden Verfügbarkeit Cloud-basierter Softwarelösungen ergeben sich für Unternehmen neue Optionen für die Bereitstellung der für die Geschäftstätigkeit notwendigen Informationsinfrastruktur. Auf Basis eines konkreten Szenarios im Unternehmenskontext sowie einer strukturierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011783209
Mit der zunehmenden Verfügbarkeit Cloud-basierter Softwarelösungen ergeben sich für Unternehmen neue Optionen für die Bereitstellung der für die Geschäftstätigkeit notwendigen Informationsinfrastruktur. Auf Basis eines konkreten Szenarios im Unternehmenskontext sowie einer strukturierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011780018
Background: The ongoing information and technological revolution, as well as the Covid-19 pandemic, accelerated the use of e-learning worldwide. Objectives: This article aims to present the results of our empirical research among students of economics and business from Central and Eastern Europe...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013542153
The subject of this paper is e – learning, education process which is held with the use of some form of information and communication technologies to improve the quality of the process and the quality of educational outcomes. New information technologies allow a new attitude to information,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011920269
The competition that exists among the higher education institutions involves great efforts to adapt to the new requirements of the modern society. The educational offers must face the new challenges that require flexibility, rapidity, complexity and provide students both with specific habits and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011724760
L'usage des Technologies de l'Information et de la Communication (TIC) participe de plus en plus à la restructuration de l’espace européen de formation. Dans ce contexte et sous un angle résolument organisationnel, cette communication analyse l'essor du e-Learning dans l’enseignement...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009291537