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in regard to the promotion of positive agglomeration economies and the initiation of growth in poorer regions. A related … l' importance pour la politique de developpement, surtout pour ce qui est de la promotion des economies d'agglomeration …
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In this chapter we explore the popular but controversial idea that developing countries benefit from abandoning policy neutrality vis-a-vis trade, FDI and resource allocation across industries. Are developing countries justified in imposing tariffs, subsidies, and tax breaks that imply...
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Der wirtschaftliche Rückstand Ostdeutschlands gegenüber Westdeutschland ist 25 Jahre nach dem Fall der Mauer immer noch groß. Beim Bruttoinlandsprodukt je Einwohner werden 71 Prozent und bei der Produktivität etwa drei Viertel des westdeutschen Niveaus erreicht. Der Aufholprozess kommt nur...
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The economic gap between eastern and western Germany is still sizeable, even 25 years after the fall of the Berlin Wall. In terms of GDP per inhabitant and productivity, eastern Germany has attained nearly three-quarters of western German levels, respectively. Since some years, the catch-up...
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Der wirtschaftliche Rückstand Ostdeutschlands gegenüber Westdeutschland ist 25 Jahre nach dem Fall der Mauer immer noch groß. Beim Bruttoinlandsprodukt je Einwohner werden 71 Prozent und bei der Produktivität etwa drei Viertel des westdeutschen Niveaus erreicht. Der Aufholprozess kommt nur...
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It is possible to achieve faster rates of social growth, greater developement, a better standard of living and narrow the gap between rich and poor countries by changing a government's economic policies so that they emphasize investments in the developement of human potential. An increase in...
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Public relations constitute one of the core tools of place marketing. The aim of this paper is to analyse a proposed Public Relations Plan (PRP) for the region of Kainuu, Finland. This plan is strategic and focuses on effective communication with all the actors that are active in Kainuu, also...
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