Showing 1 - 10 of 28,694
Die Qualität einer Dienstleistung vor der Inanspruchnahme zu beurteilen, ist für Kunden nicht leicht. Dieser Beitrag untersucht mögliche Qualitätsindikatoren von Reitschulen in Deutschland und versucht, Qualitätsunterschiede zwischen Reitschulen herauszufinden. Die Daten für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308791
Die Qualität einer Dienstleistung vor der Inanspruchnahme zu beurteilen, ist für Kunden nicht leicht. Dieser Beitrag untersucht mögliche Qualitätsindikatoren von Reitschulen in Deutschland und versucht, Qualitätsunterschiede zwischen Reitschulen herauszufinden. Die Daten für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009531026
To measure the extent of incomplete information about brand qualities faced by consumers, recent research in marketing and economics has extended traditional static choice models to explicitly allow for consumer learning. These models tend to be complicated and make stringent assumptions such as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014044657
Die vorliegende Studie untersucht, welche Komponenten der Dienstleistungsqualität einen Einfluss auf die Zufriedenheit und Verhaltensabsichten von Mitgliedern in deutschen Reitvereinen haben. Für diese Untersuchung wird ein Strukturgleichungsmodell aufgestellt und das Partial Least...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010321923
Die vorliegende Studie untersucht, welche Komponenten der Dienstleistungsqualität einen Einfluss auf die Zufriedenheit und Verhaltensabsichten von Mitgliedern in deutschen Reitvereinen haben. Für diese Untersuchung wird ein Strukturgleichungsmodell aufgestellt und das Partial Least...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009791050
Die vorliegende Studie untersucht, welche Komponenten der Dienstleistungsqualität einen Einfluss auf die Zufriedenheit und Verhaltensabsichten von Mitgliedern in deutschen Reitvereinen haben. Für diese Untersuchung wird ein Strukturgleichungsmodell aufgestellt und das Partial Least...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010986572
Generally, researchers consider that customer satisfaction is the core driver of loyalty. However, in the case of collective hedonic services, feelings of connectedness among service users might also play an important role in forming brand loyalty. A study among visitors of a music festival...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010548178
The paper aims at arguing the importance of development and diversification at serviceslevel, and especially at tourism services level. To this end, the paper approaches the two concepts ofdevelopment and diversification and briefly presents the circumstances claiming for development...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009150897
This study examines the macro drivers of the time-varying (dynamic) connectedness between eleven European tourism sectors. Financial integration between the travel and leisure markets, measured by their dynamic correlations or co-movement, is explained by common global fundamentals. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014290179
The key role played by public information in market economies is paramount. Yet, investigation on how prices are affected is hindered by intricate endogeneity and parametrization issues. This paper contributes to the literature by identifying and studying a case where public information is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012157019