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Most-favoured-customer (MFC) clauses adopted by online platforms in their relevant contractual relationships guarantee to an online platform that a supplier will treat the platform as favourably as the supplier's most-favoured-customer concerning price, availability and similar terms of a given...
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Preisalgorithmen sind aus dem heutigen Online-Handel nicht mehr wegzudenken. Die Nutzung von Preisalgorithmen wirft dabei grundlegende Fragen danach auf, wie wir Wettbewerb verstehen und schützen. Diese Arbeit analysiert die Auswirkungen der Nutzung von Preisalgorithmen in...
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Selten hat ein wettbewerbspolitischer Fall so viel Interesse und Kontroversen hervorgerufen wie der E-Book-Fall rund um Amazon, bei dem führende Verlage und große Unternehmen wie Apple involviert sind. Doch dieser spiegelt nur eine von vielen unternehmerischen Vorgehensweisen Amazons wider....
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It is hardly news to note that companies around the world have recently engaged in an escalating arms race with respect to data collection and that they have been using data collection and processing as a major growth strategy. The quickest and most efficient way for undertakings to access...
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• Pay-for-delay cases raise fundamental points of law, including the notion of (potential) competition and restriction by object.• According to the rich case law addressing the relationship between Article 101(1) TFEU and intellectual property – including Nungesser and BAT (Toltecs-Dorcet)...
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