Showing 1 - 10 of 8,452
Die Analyse des jährlich stattfindenden Bundesvision Song Contest als inner-deutscher Musikwettbewerb ist nicht nur aus musikalischer, sondern auch aus wissenschaftlicher Sicht lohnend. Mittels empirischer Analyse der vergebenen Punkte liefert der vorliegende Beitrag eine Untersuchung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011492052
There is a considerable amount of literature analyzing factors of success in music contests, in particular those where the audience votes for the winner. However, one factor that is highlighted by the economic theory of stardom is generally neglected in the literature. In this paper, we tackle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011713080
Dieser Beitrag fasst die ökonomischen Besonderheiten von Unterhaltungsmärkten zusammen und legt dabei einen besonderen Fokus auf Digitalisierungseffekte. Dabei werden die Aspekte Erfahrungsgüter und Qualität, Fixkostendegression & Güterheterogenität, Super-stareffekte, die Rolle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012418111
Dieser Beitrag fasst die ökonomischen Besonderheiten von Unterhaltungsmärkten zusammen und legt dabei einen besonderen Fokus auf Digitalisierungseffekte. Dabei werden die Aspekte Erfahrungsgüter und Qualität, Fixkostendegression & Güterheterogenität, Super-stareffekte, die Rolle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012416281
The economic literature on the Eurovision Song Contest (ESC) establishes empirical evidence for culturally-biased voting, more precisely also biases based on geographical closeness, political relations, ethnical and linguistic affinity. The Bundesvision Song Contest (BSC), a similar contest with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011279458
There is a considerable amount of literature analyzing factors of success in music contests, in particular those where the audience votes for the winner. However, one factor that is highlighted by the economic theory of stardom is generally neglected in the literature. In this paper, we tackle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011713301
The economic literature on the Eurovision Song Contest (ESC) establishes empirical evidence for culturally-biased voting, more precisely also biases based on geographical closeness, political relations, ethnical and linguistic affinity. The Bundesvision Song Contest (BSC), a similar contest with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010459951
Der Beitrag liefert eine kritische Würdigung der geplanten europäischen Regulierung digitaler Onlinedienste - Digital Markets Act (DMA) und Digital Services Act (DAS) - aus medienökonomischer Perspektive. Dabei werden Schwerpunkte auf Gatekeeper-Effekte und die Rolle von algorithmischen Such-...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012745170
We review the economics of superstars, originally developed for stars in traditional media, and discuss whether they are applicable for the (allegedly) novel phenomenon of stars in social media (influencer, micro-celebrities). Moreover, we analyse potentially new factors for creating social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012888755
Der Beitrag liefert eine kritische Würdigung der geplanten europäischen Regulierung digitaler Onlinedienste - Digital Markets Act (DMA) und Digital Services Act (DAS) - aus medienökonomischer Perspektive. Dabei werden Schwerpunkte auf Gatekeeper-Effekte und die Rolle von algorithmischen Such-...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012704134