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, the most globally impacting are labelling rules, which require more information to consumers and allow the use of an e …
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Die Produktkategorie Joghurt gilt als hoch differenziert. In Deutschland sind über 2000 verschiedene Joghurts in mehr als 250 Produktlinien (z.B. „Almighurt“ von Ehrmann) auf dem Markt erhältlich. Während fast alle Hersteller über ein breites Geschmackssortiment verfügen, ist die...
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Der in den letzten Jahrzehnten auftretende strukturelle Wandel in Produktion und Vermarktung von Agrarerzeugnissen und Lebensmitteln hin zu stärker verarbeiteten und differenzierteren Produkten wurde im Rahmen der Verordnung (EG) Nr. 510/2006 für geografische Herkunftsangaben durch die EU...
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Was ist der Wert geschützter Herkunftsangaben? Diese Frage wird in der Wissenschaft schon lange aufgrund der Verordnung (EU) 1151/2012 diskutiert. Der vorliegende Beitrag versucht daher, anhand des industrieökonomischen Ansatzes der vertikalen Produktdifferenzierung und des empirischen...
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Labelling is an important cue for consumers as it helps to quickly communicate information about a product or …, before launching a multi-level labelling system, it should be tested if a multi-level labelling system can shift market … and the other between no label and a multi-level label. The results suggest that a multi-level labelling system achieves …
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test whether a multi-level labelling approach is comprehensible for consumers and could therefore be an effective tool to …
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Standard economic theory implies that the labelling of cash transfers or cash-equivalents (e.g. child benefits, food … regression discontinuity design, we find robust evidence of a behavioural effect of the labelling. On average households spend 41 …
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Using a unique data set where an unbalanced panel of more than 1,000 households have reported their purchases of groceries in great detail over a period of six months it is shown that consumption of organic milk increases significantly with level of education, urbanisation and income. Age and...
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