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Die Automobilindustrie zählt zu den größten deutschen Industriegruppen und ist in Deutschland seit Mitte des letzten Jahrzehnts nur leicht überdurchschnittlich gewachsen. Die Inlandfertigung ist von 2005 bis 2013 insgesamt nur um 2,5% gestiegen, während sich die Stückzahlen im Ausland mehr...
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Die Automobilindustrie zählt zu den größten deutschen Industriegruppen und ist in Deutschland seit Mitte des letzten Jahrzehnts nur leicht überdurchschnittlich gewachsen. Die Inlandfertigung ist von 2005 bis 2013 insgesamt nur um 2,5% gestiegen, während sich die Stückzahlen im Ausland mehr...
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The automobile market in China has seen unprecedented expansion during the past decade with rapid model turnover and … oligopoly using market-level sales data in China together with information from household surveys. Our counterfactual …
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. Since 2006 China has become the 3rd largest player in the automobile industry in terms of production. Emerging Chinese …
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market such as China. Originality/value – This study makes a contribution in two aspects. First, the evidence of mass …
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China ist aus eigener Forschungskraft („Make“) auf dem Weg in die Weltspitze der technologischen Innovatoren und … die akute Gefahr eines Leapfroggings. Daneben erwirbt China über verschiedene Kanäle Patente und damit exklusives … in diesen Bereichen verantwortlich zeichnen. Es zeigt sich, dass China in allen drei analysierten Technologiebereichen …
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This report examines the place of China’s automobile industry in the global market and analyzes the recent, rapid …
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Can directed technical change be used to combat climate change? We construct new firm-level panel data on auto industry innovation distinguishing between dirty (internal combustion engine) and clean (e.g. electric and hybrid) patents across 80 countries over several decades. We show that firms...
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This paper studies the introduction of new products (increase in product variety) in the automobile industry. The focus is on the two sources of market power that may allow the firms to get higher profits (and, thus, recoup investments): new products and brand-name reputation. The effects of new...
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