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Im Rahmen des Beitrags untersuchen wir mithilfe des Regressionsansatzes, welchen Einfluss für die größten börsennotierten Unternehmen Deutschlands eine Auswahl unternehmensspezifischer Faktoren (Unternehmensgröße, Profitabilität, Sektorenzugehörigkeit, Beteiligungsstruktur, Status der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011805555
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Zusammenfassung Aufgrund der arbeitsintensiven Dienstleistungen eines Call Centers ist die auf die Optimierung der Personalkosten zielende Personalbedarfs- und Personaleinsatzplanung eine wichtige Aufgabe des Call Center-Managements. In diesem Beitrag wird die Grundkonzeption eines Prognose- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014609013
Summary This paper examines changes of the (West) German business cycle from 1958 to 2004. It starts with a multivariate linear discriminant analysis (LDA) based decomposition of the cycle into 4 phases (upswing, upper turning point, downswing, lower turning point). After examining...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014609184
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005928802
This paper examines changes of the (West) German business cycle from 1958 to 2004. It starts with a multivariate linear discriminant analysis (LDA) based decomposition of the cycle into 4 phases (upswing, upper turning point, downswing, lower turning point). After examining intercyclical changes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005272955
Since call center services are labour-intensive, human resource planning is a critical management task in terms of service quality and operating costs. This paper introduces a planning software tool to support short-term human resource planning. It is designed to forecast the stream of inbound...
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