Showing 1 - 10 of 20
By conducting a discourse analysis (SKAD) in the field of academic economics textbooks, this paper aims at reconstructing frames and identity options offered to undergraduate students relating to the questions "Why study economics?"and "Who do I become by studying economics?". The analysis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012039619
Der Beitrag verfolgt die beiden miteinander verwandten Fragen, wie Ökonom*innen zu wissen vorgeben und warum sie überhaupt wissen wollen. Es wird argumentiert, dass sowohl die ökonomische Wissensform als auch die Motivation der Wissenden im Verlauf des 20. Jahrhunderts einen grundlegenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012007618
Die moderne Volkswirtschaftslehre wirkt auf andere Wissenschaften, auf die Gesellschaft und die Politik ein. Im Kontext dazu wird in dem Paper das disziplinäre Selbstverständnis von Ökonominnen und Ökonomen herausgearbeitet, wie es den wichtigsten Lehrbüchern des Faches inhärent ist....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011957937
"Producing, buying, selling, inventing, destroying, caring, imagining, failing - with their everyday practices, people bring about what we call 'the economy'. In order to both understand and transform these practices in the context of mounting socio-ecological challenges, respective knowledge on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014473122
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013193618
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013184322
Purpose: The global financial crisis led to increasing distrust in economic research and the economics profession, in the process of which the current state of economics and economic education in particular were heavily criticized. Against this background, the purpose of this paper is to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012071903
The global financial crisis (GFC) led to increasing distrust in economic research and the economics profession, in the process of which the current state of economics and economic education in particular were heavily criticized. Against this background we conducted a study with undergraduate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012001900
By conducting a discourse analysis (SKAD) in the field of academic economics textbooks, this paper aims at reconstructing frames and identity options offered to undergraduate students relating to the questions "Why study economics?"and "Who do I become by studying economics?". The analysis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012039991
Über Jahrhunderte pädagogischer Praxis hinweg schienen die Ziele der Bildung festgelegt. Sie wurden den Lernenden vorgegeben. In den Krisen der Gegenwart müssen Menschen jedoch lernen dürfen, individuelle und gesellschaftliche Ziele neu zu definieren und zu verwirklichen. Dafür aber braucht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013286386