Showing 1 - 10 of 767
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014330619
Der in diesem Beitrag vorgestellte Forschungsansatz soll als Vorschlag für eine Neuauflage der stadtsoziologischen und stadtgeographischen Aktionsraumforschung verstanden werden. Der methodische Ansatz wird dabei anhand einer explorativen Studie mit Koblenzer Studierenden veranschaulicht....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012290441
The purchase of products labelled with Carbon footprints is one option for consumers to act climate-friendly and consumers frequently state that they are interested in this kind of labels. But even though various carbon footprint labelling schemes exist throughout Europe, their market relevance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011778217
Der in diesem Beitrag vorgestellte Forschungsansatz soll als Vorschlag für eine Neuauflage der stadtsoziologischen und stadtgeographischen Aktionsraumforschung verstanden werden. Der methodische Ansatz wird dabei anhand einer explorativen Studie mit Koblenzer Studierenden veranschaulicht....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012195520
The purchase of products labelled with Carbon footprints is one option for consumers to act climate-friendly and consumers frequently state that they are interested in this kind of labels. But even though various carbon footprint labelling schemes exist throughout Europe, their market relevance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011770887
E-Partizipation hat in den vergangenen zwei Jahrzehnten durch Digitalisierung und die Entwicklung von Informations- und Kommunikationstechnologien immer stärker an Relevanz gewonnen. Dennoch werden die Anforderungen der Anbieter sowie Nutzerinnen und Nutzer an ein e-Partizipationssystem nicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015054033
E-Partizipation hat in den vergangenen zwei Jahrzehnten durch Digitalisierung und die Entwicklung von Informations- und Kommunikationstechnologien immer stärker an Relevanz gewonnen. Dennoch werden die Anforderungen der Anbieter sowie Nutzerinnen und Nutzer an ein e-Partizipationssystem nicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015061233
This article describes a research project for exploring learning activities with Raspberry Pis in four school contexts in the UK. The aim of the project was to compare different learning designs, which had the shared objective of developing computational competencies, to investigate how these...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012047146
This study identifies, tests and modifies factors for effective corporate online communication using a marketing public relations (MPR) perspective. An MPR perspective entails an integrated cross-disciplinary approach with a strong product and/or service focus. The need for the study is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009457824
Purpose – This study examines the nature of consumers’ perceptions of the value they derive from the everyday experiential consumption of mobile phones and how mobile marketing (m-marketing) can potentially enhance these value perceptions. Methodology – Q methodology is used to examine how...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480457