Showing 1 - 10 of 23
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011866667
In this paper, we examine the role of mobility-related attitudes in the travel mode use of young people, the extent to which young adults and teenagers behave consistently in relation to their attitudes, and the conditions on which the consistency of attitudes and behaviour depends. We thus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012209425
In this paper, we examine the role of mobility-related attitudes in the travel mode use of young people, the extent to which young adults and teenagers behave consistently in relation to their attitudes, and the conditions on which the consistency of attitudes and behaviour depends. We thus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012290459
There is a lot of research on spatial differences in travel behaviour, specifically on travel distances. This research suggests that the distances travelled by the inhabitants of municipalities with lower population and neighbourhoods with lower density and less mixed land use are longer than...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011002677
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010084939
Der technologische Wandel und der digitale Fortschritt sind heute in vielen Lebensbereichen wie der Arbeitswelt, der Bildung oder der Freizeit wahrnehmbar. Dies hat Folgen für die dafür notwendige Mobilität und für den damit verbundenen Verkehr. Auch die Mobilität selbst verändert sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012291846
Die Sicherstellung einer nachhaltigen Mobilität ohne eigenen Pkw wird im ländlichen Raum zunehmend schwieriger. Aufgrund von dispersen Siedlungsstrukturen, größer werdenden Pendlerentfernungen sowie schlechteren Erreichbarkeitsverhältnissen steigt der Bedarf nach integrierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012307181
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010237507
Der technologische Wandel und der digitale Fortschritt sind heute in vielen Lebensbereichen wie der Arbeitswelt, der Bildung oder der Freizeit wahrnehmbar. Dies hat Folgen für die dafür notwendige Mobilität und für den damit verbundenen Verkehr. Auch die Mobilität selbst verändert sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012285441
Die Sicherstellung einer nachhaltigen Mobilität ohne eigenen Pkw wird im ländlichen Raum zunehmend schwieriger. Aufgrund von dispersen Siedlungsstrukturen, größer werdenden Pendlerentfernungen sowie schlechteren Erreichbarkeitsverhältnissen steigt der Bedarf nach integrierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012298017