Showing 1 - 10 of 70
Dieser Beitrag ordnet die verschiedenen Möglichkeiten zur Beeinflussung der Milchpreise und liefert einen Beitrag hinsichtlich ihrer Möglichkeiten und Grenzen. Dabei wird deutlich, dass die Maßnahmen zur Erhöhung des Niveaus des EU-Milchpreises entweder durch eine Erhöhung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011974441
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008659618
The development of the Polish food retailing sector is very interesting. With the transition from a socialist to a market economy, structural change in the retailing sector has been especially rapid and the new open markets in Poland have attracted foreign investors throughout the economy in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003811574
Like many other industrialised countries Germany has experienced a powerful concentration process in food retailing. There are some issues, however, which make Germany a special case in Europe and among industrialised countries in general. This holds true in terms of market structure and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003811578
This paper presents empirical evidence on the interplay important topics of consumer price rigidity and market power in the German food retail industry. In particular, the analysis addresses the causal relationship between market structure - collusion - and pricing behaviour highlighted in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003483846
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003571156
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010495256
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003297422
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010442651
Als Reaktion auf den starken Preisverfall auf den internationalen und nationalen Milchmärkten wurden von der EU-Kommission im September 2016 zwei Hilfsmaßnahmen beschlossen und umgesetzt. Im Rahmen des EU-Milchmengenverringerungsprogramms wurde Milcherzeugern eine Beihilfe für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011806851