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The movement of goods from origin to destination takes place over multiple modes of transportation. Correspondingly, intermodal terminals play an important role in facilitating transportation over the multimodal network. This paper studies multimodal transport networks and their impact on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013387326
Linder (1961) conjectured that taste differences could impede trade flows. We extend Krugman (1980) to allow for producers that face taste heterogeneity with volatile demand. Consumers are characterized by different taste over product attributes and idiosyncratic risk. Firms face a portfolio...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013387341
The German economy is bound to accelerate in the quarters ahead, following the slump at the end of last year. Year-on-year, real gross domestic product will increase by 0.7 percent, matching last year's rise. As production will gain momentum in the course of 2013, the growth rate for 2014 will...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011128251
Nach dem schwachen Jahresausklang 2012 wird das reale Bruttoinlandsprodukt in Deutschland in diesem Jahr um 0,7 Prozent wachsen. Die wirtschaftliche Entwicklung gewinnt jedoch im Verlauf des Jahres 2013 zunehmend an Kraft, so dass die deutsche Wirtschaft im kommenden Jahr um 1,6 Prozent wachsen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010312780
Bei den Parlamentswahlen im März erreichten Irans Konservative insgesamt zwar die Mehrheit, doch nur ein gutes Drittel der Abgeordneten des neuen Parlaments dürfte voll hinter Präsident Ahmadinejad stehen. Wegen seiner Wirtschafts- und Personalpolitik sind viele seiner Anhänger aus dem Lager...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013195234
How does intranational factor mobility shape the welfare effects of a trade shock? I provide evidence that during WWI, a demand shock emanated from belligerent countries and affected neutral Spain. Within Spain, labor predominantly reallocated locally, while the most affected provinces...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012653502
The movement of goods from origin to destination takes place over multiple modes of transportation. Correspondingly, intermodal terminals play an important role in facilitating transportation over the multimodal network. This paper studies multimodal transport networks and their impact on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014278187
Linder (1961) conjectured that taste differences could impede trade flows. We extend Krugman (1980) to allow for producers that face taste heterogeneity with volatile demand. Consumers are characterized by different taste over product attributes and idiosyncratic risk. Firms face a portfolio...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014278295
Nach dem schwachen Jahresausklang 2012 wird das reale Bruttoinlandsprodukt in Deutschland in diesem Jahr um 0,7 Prozent wachsen. Die wirtschaftliche Entwicklung gewinnt jedoch im Verlauf des Jahres 2013 zunehmend an Kraft, so dass die deutsche Wirtschaft im kommenden Jahr um 1,6 Prozent wachsen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009728482
Nach dem schwachen Jahresausklang 2012 wird das reale Bruttoinlandsprodukt in Deutschland in diesem Jahr um 0,7 Prozent wachsen. Die wirtschaftliche Entwicklung gewinnt jedoch im Verlauf des Jahres 2013 zunehmend an Kraft, so dass die deutsche Wirtschaft im kommenden Jahr um 1,6 Prozent wachsen...
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