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Informationsverhalten zusammenhängen. Befragte, die sich vorrangig in sozialen Medien über Politik informieren, tendieren häufiger zu … Zusammenspiel von Fehleinschätzungen, Sorgen, politischer Informationsbeschaffung durch soziale Medien, gesellschaftsbezogener …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012589799
In democracies voters rely on media outlets to learn about politically salient issues. This raises an important question: how strongly can media affect public perceptions? This paper uses a natural experiment - the staggered introduction of the Digital TV signal in Italy - to measure the effect...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011853454
Seit Ausbruch der Corona-Pandemie haben sich in den sozialen Medien verschiedenste Verschwörungserzählungen … ausgebreitet. Weiterhin werden traditionelle Medien im Allgemeinen stärker genutzt und als deutlich glaubwürdiger eingeschätzt als … soziale Medien. Dies zeigt eine Auswertung der im Sommer 2020 erstmals durchgeführten deutschlandweiten Befragung der Ruhr …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012417534
etablierten Parteien abgewendet. Auffällig unauffällig zeigt sich in der Gesamtschau insbesondere die übergeordnete Zufriedenheit …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012542215
etablierten Parteien abgewendet. Auffällig unauffällig zeigt sich in der Gesamtschau insbesondere die übergeordnete Zufriedenheit …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012520758
Elisabeth Grewenig prepared this study while she was working at the Center for Economics of Education at the ifo Institute. The study was completed in March 2021 and accepted as doctoral thesis by the Department of Economics at the LMU Munich. It consists of five distinct empirical essays that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012643580
Elisabeth Grewenig prepared this study while she was working at the Center for Economics of Education at the ifo Institute. The study was completed in March 2021 and accepted as doctoral thesis by the Department of Economics at the LMU Munich. It consists of five distinct empirical essays that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012600116
Narratives impact people’s opinions on relevant policy issues, and their political context may influence these effects. Indeed, some specific contexts may be more easily swayed by certain stories that provide explanations for current social and economic phenomena. We explore this issue by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013241978
The 2021 OECD Survey on Drivers of Trust in Public Institutions provides a cross-country assessment of what influences people’s trust in government and public institutions, understanding people’s perception of the functioning of democratic institutions. Most of the drivers in the Trust...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014278754
This paper studies, theoretically and empirically, the role of overconfidence in political behavior. Our model of overconfidence in beliefs predicts that overconfidence leads to ideological extremeness, increased voter turnout, and stronger partisan identification. The model also makes nuanced...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011156808