Showing 1 - 10 of 65
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192074
Die Traumfabrik Hollywood dominiert seit Dekaden die internationale Filmindustrie. Die großen amerikanischen Studios produzieren und vertreiben Filme, wobei sie alle Innovationen des 20ten Jahrhundert, von Fernsehen über VHS bis Blu-ray, überstanden haben. Die Digitalisierung bringt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012264388
Social media stars gain star-status with uploads on social media pages like YouTube, TikTok, or Instagram. One of the most popular platforms is “Instagram” owned by Meta/Facebook. The growing social, cultural, and economic power of so-called influencers raises questions about key drivers of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014486348
Der Beitrag kommentiert den Stand der Literatur zu den Auswirkungen der Medienberichterstattung auf politische Meinungen und Wahlverhalten. Er geht dabei insbesondere auf den theoretischen Hintergrund, die Rolle der Wettbewerbs- und Regulierungspolitik sowie die Besonderheiten des digitalen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012822393
We review the economics of superstars, originally developed for stars in traditional media, and discuss whether they are applicable for the novel phenomenon of stars in social media (influencer, micro-celebrities). Moreover, we analyse potentially new factors for creating social media...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012513812
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192072
Dieser Beitrag fasst die ökonomischen Besonderheiten von Unterhaltungsmärkten zusammen und legt dabei einen besonderen Fokus auf Digitalisierungseffekte. Dabei werden die Aspekte Erfahrungsgüter und Qualität, Fixkostendegression & Güterheterogenität, Super-stareffekte, die Rolle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012416281
The paper analyses the economics behind algorithmic search and recommender services, based upon personalized user data. Such services play a paramount role for online services such as marketplaces (e.g. Amazon), audio streaming (e.g. Spotify), video streaming (e.g. Netflix, YouTube), app stores,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012417535
Die 10. Novelle des Gesetzes gegen Wettbewerbsbeschränkungen („GWB-Digitalisierungsgesetz„) soll die deutschen Wettbewerbsregeln so reformieren, dass sie einen geeigneten Ordnungsrahmen für eine zunehmend digitalisierte Wirtschaft darstellen. Im vorliegenden Beitrag diskutieren wir den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012223880
The ministerial proposal for a 10th amendment of the German competition law particularly addresses abuse control and seeks to tighten this pillar of competition policy against the background of the challenges from the digital economy. Next to extending the classic policy instruments of abuse...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012229920