Showing 1 - 10 of 2,089
If being around smart people makes us smarter and more productive, what can regions do to attract smart people? This paper considers endogenous cultural amenities as a location factor for high-skilled workers. To overcome selection in the provision of cultural amenities, we exploit the variation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010480834
If being around smart people makes us smarter and more productive, what can regions do to attract smart people? This paper considers endogenous cultural amenities as a location factor for high-skilled workers. To overcome selection in the provision of cultural amenities, we exploit the variation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010476682
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012007486
If being around smart people makes us smarter and more productive, what can regions do to attract smart people? This paper considers endogenous cultural amenities as a location factor for high-skilled workers. To overcome selection in the provision of cultural amenities, we exploit the variation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011155376
Sind Ansammlungen von hochqualifizierten Arbeitskräften in einer Region ein Garant für Wachstum? Eine Politik zur Förderung regionaler Entwicklung unterstellt oftmals diesen Zusammenhang und fördert die Ansiedlung und Vernetzung wissensintensiver Branchen und Unternehmen. Die hier gezeigte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693453
Sind Ansammlungen von hochqualifizierten Arbeitskräften in einer Region ein Garant für Wachstum? Eine Politik zur Förderung regionaler Entwicklung unterstellt oftmals diesen Zusammenhang und fördert die Ansiedlung und Vernetzung wissensintensiver Branchen und Unternehmen. Die hier gezeigte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009712602
Sind Ansammlungen von hochqualifizierten Arbeitskräften in einer Region ein Garant für Wachstum? Eine Politik zur Förderung regionaler Entwicklung unterstellt oftmals diesen Zusammenhang und fördert die Ansiedlung und Vernetzung wissensintensiver Branchen und Unternehmen. Die hier gezeigte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010638845
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010075899
New firm location decisions, relative to incumbents may be based on a choice between two types of advantages: natural advantages or those that arise from social embeddedness, the latter of which may particularly include knowledge spillovers. We analyze the relative importance of geographically...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264509
New firm location decisions, relative to incumbents may be based on a choice between two types of advantages: natural advantages or those that arise from social embeddedness, the latter of which may particularly include knowledge spillovers. We analyze the relative importance of geographically...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266689