Showing 1 - 10 of 98
Mechanismen, die dem Zusammenhang zwischen Hochschulentfernung und Studierneigung zugrunde liegen. Dafür nutzen wir die DZHW …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011786878
Mechanismen, die dem Zusammenhang zwischen Hochschulentfernung und Studierneigung zugrunde liegen. Dafür nutzen wir die DZHW …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011804263
[Einleitung] Qualifizierung stellt für Arbeitsuchende eine wichtige Voraussetzung für die Verbesserung ihrer Erwerbschancen und die Vermittlung in neue Beschäftigungsverhältnisse dar. Dazu bedarf es des flächendeckenden Angebotes einer fachkundigen Bildungsberatung. Diese kann vom...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011626071
Ausgangspunkt des Buches ist das für Deutschland konstatierte Problem geringer Studierendenquoten bei gleichzeitig ausgeprägter sozialer Ungleichheit im Studium. Das Buch untersucht dabei individuelle und institutionelle Hürden bei der Umsetzung von Studienaspirationen und fragt, ob es selbst...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012817862
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009495765
The authors study levels of sustainable development potential and determine the positions of Ukraine and other countries in the peer-groups [4], based on individual macroeconomic indicators. The research includes a comparative analysis of absolute and relative terms of GDP, industrial production...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012017344
Die heißen Diskussionen über die Ergebnisse der PISA – (in aller Öffentlichkeit) und TIMSS – Studie (im Fachpublikum) sowie die verschiedenen Ansichten über Kultus – und Bildungspolitik im Rahmen der Föderalismusreform deuten auf einen großen Informationsbedarf hin. Dabei lassen auch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471833
This paper estimates the impact of peer achievement and variance on math achievement growth. It exploits exogenous variation in peer characteristics generated at the transition to upper-secondary school in a sample of Berlin fifth graders. Parents and schools are barely able to condition their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008911519
Peer-to-peer (P2P) networks comprise structures of autonomous, egalitarian nodes which collaboratively share resources without relying on central coordination mecha-nisms. Traditional networks store data and information on centralized servers, whereas computers in P2P networks act simultaneously...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869503
We estimate peer effects for fourth graders in six European countries. The identification relies on variation across classes within schools. We argue that classes within primary schools are formed roughly randomly with respect to family background. Similar to previous studies, we find sizeable...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003314712