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Die vorliegende Studie untersucht, welche Komponenten der Dienstleistungsqualität einen Einfluss auf die Zufriedenheit und Verhaltensabsichten von Mitgliedern in deutschen Reitvereinen haben. Für diese Untersuchung wird ein Strukturgleichungsmodell aufgestellt und das Partial Least...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010321923
Prior research on the impact of consumer innovativeness on new product purchase intentions experienced confusion about the definition of innovativeness and the interest in a specific domain. To fill the gaps, this study builds a new model to examine the multivariate effects of different...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012657054
This study examines how social identity affects the generation of electronic word-of-mouth (eWOM). We develop a structural equation model (SEM) comprising self-enhancement, social capital, and social presence as explanatory variables of social identity. We propose that, through these variables,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012657102
The paper analyzes the impact of some decisional factors that shape telework in Romanian enterprises. These factors give us an image at macro and micro levels on the influences and changes that manifest themselves on the behavior of Romanian managers who, during the COVID-19 pandemic, were...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014462013
Today, improving brand loyalty is an important focus for organizations. However, one way to achieve this is to improve consumer satisfaction and brand attachment. Thus, the purpose of this study is to explore the effects of consumer satisfaction and emotional brand attachment on brand loyalty....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014494532
Die Qualität einer Dienstleistung vor der Inanspruchnahme zu beurteilen, ist für Kunden nicht leicht. Dieser Beitrag untersucht mögliche Qualitätsindikatoren von Reitschulen in Deutschland und versucht, Qualitätsunterschiede zwischen Reitschulen herauszufinden. Die Daten für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308791
Out-of-Stock (OOS) is a prevalent problem customers face at the POS. In this paper, we demonstrate both theoretically and empirically how OOS-induced substitution patterns can be explained and predicted by means of context and phantom theory. We further analyze the relevance of promotions, for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008989876
Die Qualität einer Dienstleistung vor der Inanspruchnahme zu beurteilen, ist für Kunden nicht leicht. Dieser Beitrag untersucht mögliche Qualitätsindikatoren von Reitschulen in Deutschland und versucht, Qualitätsunterschiede zwischen Reitschulen herauszufinden. Die Daten für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009531026
In general, consumer preferences depend on the context of a decision situation. This paper highlights the context-dependence of substitution behavior in out-of-stock (OOS) situations and provides evidence for the relevance of promotion as essential driver of customers' OOS reactions. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009266902
Die vorliegende Studie untersucht, welche Komponenten der Dienstleistungsqualität einen Einfluss auf die Zufriedenheit und Verhaltensabsichten von Mitgliedern in deutschen Reitvereinen haben. Für diese Untersuchung wird ein Strukturgleichungsmodell aufgestellt und das Partial Least...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009791050