Showing 1 - 10 of 86
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001408494
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001650497
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003967564
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004807619
Purpose: The purpose of this paper is to enhance the understanding of consumer empowerment in the relationship between consumers and service providers. It draws on self-efficacy theory to conceptualize consumer empowerment and explain the impact on perceived performance risk in insurance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012068955
Purpose: The purpose of this paper is to show antecedents of customers’ information disclosure in the insurance industry and demonstrate central levers that foster customers’ information disclosure to companies in the insurance sector. Design/methodology/approach: A conceptual model is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012068956
Trotz einer grundsätzlich positiven Ausgangslage mehren sich die Stimmen, dass in den kommenden Jahren mit erheblichen Umwälzungen in der Schweizerischen Assekuranz zu rechnen ist. Vor diesem Hintergrund beschreibt die vorliegende Studie den heutigen Stand der Assekuranz und zeigt acht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012318599
Kundenzentrierung und die Generierung von Customer Value werden für Versicherer zunehmend erfolgskritisch. Detailliertes Wissen, wer der Kunde ist, und wie er über "seinen" Versicherer denkt, ist dafür unerläss-lich. Dieser Beitrag identifiziert den Austausch zwischen (potenziellen) Kunden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337330
Spätestens seit der Finanzkrise befindet sich die Bankenbranche in tiefgreifender Transformation, begleitet von öffentlichen Diskussionen über ihre gesellschaftliche Rolle und Verantwortung, gleichzeitig herausgefordert von neuen Markt-Playern. Diese neuen Unternehmen sind nicht nur agiler...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337337
Interaction channel choices during the customer journey have significant consequences for both consumers and service providers. Especially in service industries with high interaction frequency, both customer experience and cost per interaction can vary drastically. As a new experiment...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337480