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We consider ultimatum bargaining over the provision of a public good. Offer-maker and responder can delegate their decisions to agents, whose actual decision rules are opaque. We show that the responder will benefit from strategic opacity, even with bilateral delegation. The incomplete...
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We consider ultimatum bargaining over the provision of a public good. Offer-maker and responder can delegate their decisions to agents, whose actual decision rules are opaque. We show that the responder will benefit from strategic opacity, even with bilateral delegation. The incomplete...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013332120
We consider ultimatum bargaining over the provision of a public good. Offer-maker and responder can delegate their decisions to agents, whose actual decision rules are opaque. We show that the responder will benefit from strategic opacity, even with bilateral delegation. The incomplete...
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Dieser Beitrag setzt sich mit dem Verhältnis von Schattenwirtschaft und Korruption auseinander. Es wird insbesondere die Frage untersucht, welche Rolle die Schattenwirtschaft in korrupten Ökonomien spielt. Die Schattenwirtschaft begrenzt letztendlich die Macht korrupter Institutionen, indem...
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Im zweiten Halbjahr 2021 lässt sich für Deutschland eine Übersterblichkeit nachweisen. Sachsen und Thüringen hatten eine massive Übersterblichkeit, während dies beispielsweise für Schleswig-Holstein und Berlin nicht der Fall war. Auf der Ebene der Bundesländer geht eine hohe Impfquote...
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