Überwachung der Unternehmensführung und Wahl von Vetriebswegen : Theorie und Empirie
Year of publication: |
1996
|
---|---|
Authors: | Schmid, Frank A. |
Published in: |
IFO-Studien : Zeitschrift für empirische Wirtschaftsforschung. - München : IFO-Inst. für Wirtschaftsforschung, ISSN 0018-9731, ZDB-ID 2819-8. - Vol. 42.1996, 2, p. 155-179
|
Subject: | Vertriebsweg | Distribution channel | Management | Prinzipal-Agent-Theorie | Agency theory | Versicherungsvermittlung | Insurance intermediation | Theorie | Theory | Deutschland | Germany | 1989-1991 |
-
An analysis of insurance distribution systems
Kim, Won-joong, (1990)
-
Implicit vs. explicit incentives : theory and a case study
Demougin, Dominique, (2009)
-
Kapitalanlagepolitik, Produktqualität und Image der Versicherungsunternehmung
Gründl, Helmut, (1999)
- More ...
-
Mergers and acquisitions in Germany: Social-setting and regulatory framework
Schmid, Frank A., (2003)
-
Investment performance and market share: A study of the German mutual fund industry
Krahnen, Jan Pieter, (2006)
-
Banken, Aktionärsstruktur und Unternehmenssteuerung (Teil II)
Schmid, Frank A., (1996)
- More ...