Bewertung von Anreizen zum Teilen von Daten für digitale Geschäftsmodelle am Beispiel von Usage-based Insurance
Year of publication: |
2018
|
---|---|
Authors: | Streich, Mathias ; D'Imperio, Antonio ; Anke, Jürgen |
Published in: |
HMD : Praxis der Wirtschaftsinformatik. - Wiesbaden : Springer Vieweg, ISSN 1436-3011, ZDB-ID 1015731-1. - Vol. 55.2018, 323, p. 1086-1109
|
Subject: | Usage-based Insurance | Connected Car | Datenschutz | Datengetriebene Dienstleistungen |
Extent: | Illustrationen |
---|---|
Type of publication: | Article |
Type of publication (narrower categories): | Aufsatz in Zeitschrift ; Article in journal |
Language: | German |
Notes: | Literaturangaben Zusammenfassung in englischer Sprache |
Other identifiers: | 10.1365/s40702-018-0432-8 [DOI] |
Source: | ECONIS - Online Catalogue of the ZBW |
-
Cichy, Patrick, (2021)
-
Sensor data and behavioral tracking : does usage-based auto insurance benefit drivers?
Soleymanian, Miremad, (2019)
-
An Empirical Study on Inter-Organisational Network Structures for Connected Cars
Isada, Fumihiko, (2021)
- More ...
-
Self-Sovereign Identity als Grundlage für universell einsetzbare digitale Identitäten
Ehrlich, Tobias, (2021)
-
Iterative uncertainty reduction in multi-actor smart service innovation
Poeppelbuss, Jens, (2021)
-
IoT-coordinated logistics in product-service systems
Anke, Jürgen, (2017)
- More ...