Christian humanism : the ethical basis of the German model of social market economy
Year of publication: |
2015
|
---|---|
Authors: | Küppers, Arnd |
Published in: |
Humanism in economics and business : perspectives of the catholic social tradition. - Dordrecht [u.a.] : Springer, ISBN 94-017-9703-X. - 2015, p. 137-146
|
Subject: | Deutschland | Germany | Soziale Marktwirtschaft | Social market economy | Ethik | Ethics | Wirtschaftsethik | Economic ethics |
-
Unternehmensethik in der Marktwirtschaft : Moral als Produktionsfaktor
Pies, Ingo, (2007)
-
Marktwirtschaft - Ethik : e. ordnungstheoretische Annäherung
Freitag, Karl Heinz, (1987)
-
Order ethics : an ethical framework for the social market economy
Lütge, Christoph, (2016)
- More ...
-
Meyer, Eric Christian, (2015)
-
Klein, Katharina, (2015)
-
Marktverantwortung von Konsumenten - grundsätzliche ethische Überlegungen
Küppers, Arnd, (2015)
- More ...