Finanzerziehung versus Finanzbildung im Rahmen sozioökonomischer Bildung - oder: Zur Bedeutsamkeit sozialwissenschaftlicher Kontextualisierung
Alternative title: | Zur Bedeutsamkeit sozialwissenschaftlicher Kontextualisierung Finanzerziehung versus Finanzbildung im Rahmen sozioökonomischer Bildung |
---|---|
Year of publication: |
2021
|
Authors: | Fridrich, Christian |
Published in: |
Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung. - Berlin : Duncker & Humblot, ISSN 1861-1559, ZDB-ID 2096606-4. - Vol. 90.2021, 1, p. 75-94
|
Subject: | Financial knowledge | financial literacy | financial education | socio-economic education,educational ambitions | functionally adapted behaviour | enlightened participation |
Type of publication: | Article |
---|---|
Type of publication (narrower categories): | Aufsatz in Zeitschrift ; Article in journal |
Language: | German |
Other identifiers: | 10.3790/vjh.90.1.75 [DOI] hdl:10419/270616 [Handle] |
Classification: | A20 - Economics Education and Teaching of Economics. General ; I22 - Educational Finance |
Source: | ECONIS - Online Catalogue of the ZBW |
-
Fridrich, Christian, (2021)
-
Zielfiguren finanzieller Bildung: Begriffe – Konzepte – Herausforderungen
Lutter, Andreas, (2017)
-
Zielfiguren finanzieller Bildung : Begriffe - Konzepte - Herausforderungen
Lutter, Andreas, (2017)
- More ...
-
Fridrich, Christian, (2021)
-
Fridrich, Christian, (2024)
-
Multiperspektivische Verbraucherforschung : Ansätze und Perspektiven
Nessel, Sebastian, (2018)
- More ...