Markets, minds, and money : why America leads the world in university research
Year of publication: |
2020
|
---|---|
Authors: | Urquiola Soux, Miguel |
Publisher: |
2020: Cambridge, Massachusetts : Harvard University Press |
Subject: | Universitäre Forschung | University research | Hochschule | Higher education institution | Bildungswesen | Educational system | Marktwirtschaft | Market economy | Wettbewerb | Competition | Vergleich | Comparison | USA | United States | Welt | World | Erfolg | Hochschulbildung | Talentförderung | Universität | Forschung |
Description of contents: | Table of Contents [gbv.de] |
Extent: | 347 Seiten Illustrationen |
---|---|
Type of publication: | Book / Working Paper |
Language: | English |
Notes: | Literaturverzeichnis: Seite 285-328 |
ISBN: | 978-0-674-24423-8 |
Classification: | Hochschulen, Fachhochschulen ; Bildungssysteme, Bildungsinstitutionen: Allgemeines |
Source: | ECONIS - Online Catalogue of the ZBW |
-
Konkurrenz der Kopfarbeiter : Universitäten können besser sein ; ein internationaler Vergleich
Rüegg, Walter, (1985)
-
Warum sind die amerikanischen Spitzenuniversitäten so erfolgreich?
Frackmann, Edgar, (2005)
-
Egeln, Jürgen, (2006)
- More ...
-
Class size and sorting in market equilibrium: theory and evidence
Urquiola Soux, Miguel, (2007)
-
Competition and educational productivity: Incentives writ large
MacLeod, William Bentley, (2012)
-
La educación intermedia y media en Bolivia : un análisis desde la perspectiva de la demanda
Myers, Charles N., (1997)
- More ...