Modularization, Individualization and the First-Copy-Cost-Effect –Shedding new light on the Production and Distribution ofMedia Content
Year of publication: |
2004
|
---|---|
Authors: | Anding, Markus ; Hess, Thomas |
Institutions: | Institut für Wirtschaftsinformatik und Neue Medien <München> |
Subject: | Produktion | Manufacturing Engineering | Absatzweg | distribution channel | Modularität | modularity | Medienwirtschaft | Individualisierung | Individualization |
- 1 Introduction
- 2 Production and Distribution of Media Content – State of the Art
- 3 Modularization and Individualization
- 4 The Impact of Modularization on the Production of Media Content
- 5 The Impact of Individualization on Production and Distribution ofMedia Content
- 6 Conclusion and Outlook
- References
-
Anding, Markus, (2004)
-
Absatzsysteme für Mass Customization : am Beispiel individualisierter Lebensmittelprodukte
Jäger, Stephan, (2004)
-
Fridgen, Michael, (2005)
- More ...
-
WAS IST CONTENT?Zur Definition und Systematisierung von Medieninhalten
Anding, Markus, (2003)
-
Anding, Markus, (2003)
-
Software-Unterstützung für die Bereitstellung von Inhalten
Hess, Thomas, (2011)
- More ...