Nudging as a new "soft" tool in environmental policy : an analysis based on insights from cognitive and social psychology
Year of publication: |
September 2016
|
---|---|
Authors: | Michalek, G. ; Meran, G. ; Schwarze, Reimund ; Yildiz, Ö. |
Published in: |
Zeitschrift für Umweltpolitik & Umweltrecht : ZfU ; Beiträge zur rechts-, wirtschafts- und sozialwissenschaftlichen Umweltforschung. - Frankfurt, M. : dfv-Mediengruppe, ISSN 0931-0983, ZDB-ID 246614-4. - Vol. 39.2016, 2/3, p. 169-207
|
Subject: | Social Marketing | Social marketing | Umweltpolitik | Environmental policy | Policy-Mix | Policy mix | Kognition | Cognition | Sozialpsychologie | Social psychology | Deutschland | Germany |
-
Zur kognitiven Dimension umweltpolitischer Instrumente
Tidelski, Olaf, (2000)
-
Erscheinungsformen und ökonomische Aspekte von Selbstverpflichtungen
Cansier, Dieter, (1997)
-
Ringel, Marc, (2004)
- More ...
-
Hoffmeister, Onno, (2007)
-
Can minimum prices assure the quality of professional services?
Meran, Georg, (2007)
-
Uncertainty of Governmental Relief and the Crowding out of Insurance
Raschky, Paul A., (2010)
- More ...