Why do family firms strive for nonfinancial goals? : an organizational identity perspective
Year of publication: |
2013
|
---|---|
Authors: | Zellweger, Thomas ; Nason, Robert S. ; Nordqvist, Mattias ; Brush, Candida G. |
Published in: |
Entrepreneurship, theory and practice : ET & P. - Thousand Oaks, CA : SAGE Publishing, ISSN 1042-2587, ZDB-ID 645949-3. - Vol. 37.2013, 2, p. 229-248
|
Subject: | Familienunternehmen | Family business | Nonprofit-Management | Nonprofit management | Unternehmenskultur | Corporate culture | Betriebswirtschaftliches Ziel | Corporate objective | Stakeholder | Gemeinwohl | Common good |
-
Management und Nonprofit-Organisationen: von der Vereinbarkeit von Gegensätzen
Strachwitz, Rupert <Graf>, (2000)
-
Bewertung der Management-Leistung von Rundfunkanstalten: eine empirische Untersuchung
Stein, Friedrich A., (2000)
-
Ulrich, Peter, (1999)
- More ...
-
Zellweger, Thomas, (2012)
-
Why Do Family Firms Strive for Nonfinancial Goals? An Organizational Identity Perspective
Zellweger, Thomas M., (2013)
-
Portfolio entrepreneurship in family firms : a resource-based perspective
Sieger, Philipp, (2011)
- More ...