Showing 1 - 10 of 1,051
The object of research is the risk of tearing of integration ties between the participants arising in the projects of creation of transport and logistics centers. The specific features of the concept of "integration project risks" are defined, which include the risks that may affect the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012825173
Background: Cross-discipline team collaboration between the project ownership team, design team and project delivery team is central to effective management of risk, uncertainty and ambiguity. A recently-developed framework that was developed to provide a visualisation tool to enable various...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012015857
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003823439
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003434980
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003380604
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011305903
The subject of bank planning has received considerable attention in recent years. However, little relative attention has been devoted to strategic planning for new banks. This study reduces this void by providing some guidelines and thoughts pertaining to development of strategic plans for newly...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013022034
Planungsansätze an einem Beispiel illustriert und bewertet. Das taktische Supply Chain Planning bestimmt auf Basis einer prognostizierten Nachfrage die jeweiligen Produktmengen übergreifend von den Lieferanten über die Produktionsstandorte und Distributionslager bis hin zu den Kunden mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011928993
Diese Arbeit wurde mit dem Ernst-Zander-Preis 2005 der Ruhr-Universität Bochum ausgezeichnet. Das Supply Chain Design als strategisches Supply Chain Management beinhaltet als wesentlichen Aspekt die Konfiguration der Supply Chain. Dabei sind die über eine Preisminimierung hinausgehenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011929166
Zunehmende Diskontinuitäten und fortschreitende Marktsättigung sowie das Auftreten neuer Wettbewerber stellen den Bankbereich vor die Notwendigkeit, sein Geschäft strategisch auszurichten. Die vorliegende Arbeit hat sich zum Ziel gesetzt, ein Konzept zur strategischen Marketingplanung in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011960500