Showing 1 - 10 of 10,401
Die Erfolgskontrolle gehört zu den wesentlichen Aufgaben des Marketing-Management. Dabei bildet die Auswahl und Formulierung der Kontrollmassstäbe ein zentrales Teilproblem. Kennzahlensysteme stellen in diesem Zusammenhang ein nützliches Kontrollinstrumentarium dar, wenn sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011942026
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013351404
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011295177
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011384805
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011385020
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011385132
Die Daten des IAB-Betriebspanels zeigen, dass sich kleinere Betriebe in vielen Punkten von größeren Betrieben unterscheiden. Unterschiede in der Beschäftigten- und Eigentümerstruktur zeigen sich darin, dass kleinere Betriebe seltener wissensintensive Arbeitsplätze anbieten als größere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010323759
Using representative linked employer-employee data of the German Federal Employment Agency, this paper shows that just one out of seven full-time employees who earned low wages (i.e., less than two-thirds of the median wage) in 1998/99 was able to earn wages above the low-wage threshold in 2003....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011650716
This paper summarizes the findings of studies which investigate the determinants of wages in Germany, using data of the German Socioeconomic Panel (GSOEP). The empirical analyses apply least squares estimates as well as the estimators developed by Altonji and Shakotko, Rev. Econ. Stud. 54, 437...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011650725
Based on a large employer-employee matched data set, the paper investigates the effects of variable enforcement of German dismissal protection legislation on the employment dynamics in small establishments. Specifically, using a difference-in-differences approach, we study the effect of changes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266804