Showing 1 - 10 of 3,143
Seit einigen Jahren sind am Arbeitsmarkt für JournalistInnen Umwälzungen im Gange. Inwieweit dies Auswirkungen auf den quantitativen Bedarf an JournalistInnen, auf deren Tätigkeitsfelder und Qualifikationsbedarf sowie auf deren Arbeitsmarktchancen und Arbeitsmarktperspektiven hat, ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011282305
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003604132
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013362248
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003779061
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003312015
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008656791
This paper investigates the existence of a possible media bias by analyzing the impact of automobile manufacturer's advertisements on automobile reviews in a leading German car magazine. By accounting for both endogeneity and sample selection using a two-step procedure, we find a positive impact...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010249690
Dieser Beitrag untersucht die für die Medienwirtschaft relevanten Märkte mit einfachen Marktmodellen. Im Zentrum stehen die Interdependenzen zwischen Konsumgüter-, Werbe- und Medienmärkten, wobei die wichtige Rolle der Werbemärkte als ökonomischer Motor der Medienwirtschaft besonders...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011525354
Media market structures are changing constantly. Traditional media outlets such as newspapers are being hard-hit by the digitalization of content, causing market exit and long-term consolidation in many countries. Competition policy in media markets is not only concerned with this trend because...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011527238
News media plays an important role in modern financial markets. In this paper, we analyse the role played by the news media in an historical financial market. Using The Times's coverage of companies listed on the London stock market between 1825 and 1870, we examine the determinants of media...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011458919